Direktlänk till inlägg 21 maj 2009

Stockholm i går =)

Av Nila Johansson - 21 maj 2009 19:57

Mobilen larmade 04:50 i dag då.Då var det dags att gå upp och packa efter som jag skulle till huvudstaden i dag =)..Gick upp typ halvsovande till badrummet och gjorde i ordning mig..Sen gick jag upp och åt lite smothy till frukost..Sen åkte jag och mamma till skolan..För bussen gick kl 06:00 så vi skulle vara där kl 05:50.




Efetr en stund kom bussen..Jag satt med Tina i bussen..Det skulle ta ca 4 timmar till stockholm..när klockan var ungefär 09:00 så stannade vi och åt frukost som vi hade fått från skolan..Det va lite smörgåsar och äpple..När vi ätit klart så åkte vi vidare..Men då sov jag typ ända till stockholm..




När vi kom fram så gick vi på historiska museumet..Det blev en gajdad tur i ungefär 1 timme..Han pratade om medeltiden mest..Efter museumet så åkte vi vidare till skansen..När vi kom fram dit så gick vi och åt direkt..Sen så gick vi in på akvariumet..Där hade dom b.la ormar, spindlar, apor, surikater,grodor,jord ekorrar m.m.Det var kul..




Efter skansen åkte vi vidare till vasamuseumet.Det var det roligaste museumet..Först fick vi kolla på en film som hanlade om vasaskeppet..Och om vem som hittade det och hur dom fick upp det.Efter det så fick vi en gajdad tur igen..Hon som gajdade oss där pratade gfanska så roligt hihi..Det besöket tog kanske lite mer än en timme..Sen klockan 17:30 nån gång så gick vi till bussen..




Åkte kanske 2 timmar och sen så stannade vi vid en bensinmack..Då åt vi upp resten av mackorna som vi hade kvar..Kanske tog 30 minuter eller nått..Sen satte vi oss i bussen igen..Då kollade vi på nån film men mins inte vad den hette X). Men jag somnade igen haha.. Vi kom tillbaka till skolan typ 21:45 eller nått..Då kom mamma och hämtade mig..




När jag kom hem så gick jag och la mig nästan direkt..Va as trött efter dagen i stockholm..Men blev mycket nöjd med dagen eller vad säger ni klassen? Jag hade iallafall en kul dag =)




Puss på kinden <333

/spiderpig!

 
 
Ingen bild

cocoboll(boll)

22 maj 2009 16:23

Tycker dt va skitkul faktiskt i Stockholm. :D
Du har rätt i att Vasamuseet va roligast, ganska häftigt också... :P
Juste och filmen som vi kolla på hette Airplane.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nila Johansson - 7 november 2012 23:59

Efter 3 pr snart 4 har ja beslutat mig för att byta blogg. Visst har jag bytt förut men dessa bloggar trivdes jag inte med så gör ett bytt försök. Kommer dock inte ta bort denna om jag skulle ångra mig igen. Finns nu på neelajohansson.wordpress.com ...

Av Nila Johansson - 6 november 2012 23:16

Everywhere everywhere Everywhere I go Everywhere that I've been The only thing i see is Beautiful people ...

Av Nila Johansson - 2 november 2012 00:18

Den 31 oktober är alltid lika jobbig. Man försöker alltid tänka på något kul den dagen och träffa vänner och så men jag kan aldrig radera tanken som alltid finns med oss just denna dagen. Det är 13 år sen du lämnade oss. 13 år av saknad. Det fälls al...

Av Nila Johansson - 27 oktober 2012 23:25

Nu är det hörstlov! Äntligen säger jag bara. Bliv en kanonstart igår då jag var på fest med de absolut bästa! Sen drog vi till KG 5 och fortsatte där. Mycket trevligt. Träffade också många gamla klasskompisar från 9:an där med. Samt Jorunn, Emma och ...

Av Nila Johansson - 18 oktober 2012 22:44


    Ni ska veta hur mkt vi jobbar på lektionerna. Helt sjukt. Kolla bara bilden. Vi jobbar bokstavligen ihjäl oss. Men nu vet ni hur det ser ut på våra lektioner. Speciellt när vi har historia med Richard. Haha fail ...

Ovido - Quiz & Flashcards