Alla inlägg under oktober 2011

Av Nila Johansson - 31 oktober 2011 09:55

 Idag är det 12 år sen du gick bort. Känns som en evighet. Jag är glad över att jag fick ha dig som pappa. Bättre pappa kan man iaf inte ha. Jag älskar dig pappa och kommer alltid att göra det   


You will be in my heart forever <3


 

Av Nila Johansson - 22 oktober 2011 12:17

Det är kul att man har ett fysikprov på måndag som jag verkligen inte fattar något av. Blir att vrålplugga nu! Onödigt inlägg men ändå...

Av Nila Johansson - 18 oktober 2011 21:17

Då har vi fått in de första anmälningarna till dansen. Roligt att det faktiskt är dansintresserade bar och ungdomar här i Gullspång tycker jag. Kvar finns 12 dansplatser för yngre gruppen och 13 för äldre. Men det är mycket som ska fixas nu. Lokalen ska målas, anmälningslistor ska göras och slutligen skolan ska skötas. Vi har typ 2 prov varje vecka nu fram till vecka 46. Inte lika kul däremot så bli mycket plugg nu ett tag framöver. Sen ska ja även försöka hinna med att jobba med Ceciliakören men dock inte imorgon för har ingen tid. Och så ska ja hinna med att träffa världens underbaraste pojkvän ibland också


//Stressiga hälsningar från Nila!

Av Nila Johansson - 16 oktober 2011 19:55

Har just kommit ut ur duschen. Nyss hemkommen från dansstationen mariestad. Just nu jobbar vi mycket på koreofrafin som vi ska ha uppvisning med den 3-4 december i Mariestads Teatern. I den dansen är det mest streetjazz och femenine vibe och låten vi dansar till är your love is my drug - Kesha. Tycker det går riktigt bra ändå. Vi har nu kommit igenom hela dansen så nu är det mest öva repitera och öva mera ;) Nu ska ja dock gå och plugga vidare på So meen vi höres. Ciao :)


// Neela Johansson :)

Av Nila Johansson - 15 oktober 2011 22:28

Nu har vi på dansstudion skapat en sida på facebook. Där kan ni vara med och följa oss och alla förändringar som sker i lokalen. Vi behöver även mera arbetare till lokalen. Om du är intresserad kan du gärna lägga en komentar så hör jag sedan av mig när vi ska dit och fixa igen. Som det ser ut nu blir det tisdag nästa gång.  För att gilla oss på facebook skriver du "Dansstudion Gullspång" så ska det dyka upp på din skärm.


// Neela Johansson

Av Nila Johansson - 12 oktober 2011 16:08

Då var det åter igen dags för den årliga "galan" för världens barn. I år sjunger jag tyvärr inte med Olivia Bergström men istället kommer jag vara med Amnehärads Ceciliakör som ledare men inslag av solo sång från mig själv, vilket är väldigt nervöst även om jag är van att sjunga inför publik. Men det blir nog bra får ja hoppas :) Just nu sitter jag med engelskan i knät. Ska ha läxförhör imorgon. Och vet ni hur irriterande det är att ha ett poäng ifrån VG? Vi hade en läsförståelse i engelskan o en hörförståelse och i båda 2 va ja poänget ifrån VG. Riktigt irriterande faktiskt. Inte alls roligt. Vill ju komma in på estetiska linjen i antingen skövde eller skara sen så det gäller att ligga i nu sista året i 9. Men nu ska jag fortsätta med min engelska här så ha det gött! Det ska iaf jag ha :) Puss hej <3

Av Nila Johansson - 2 oktober 2011 12:03

I torsdags var jag och Som på mötet "Ung i Gullspång" och då blev det bestämt att vi ska ha dansstudion i gamla fritidsgården istället för Brandbergs Collection. Alla fall till att börja med för där behöver vi varken betala hyra eller värme. Vi ska köpa in speglar och ljus annars har vi sakerna vi behöver. Allt ska va klart innom 6 veckor så nu ska vi ligga i och måla om och så vidare. Så vi kommer att dra igång med undervisningen den 17 Januari i GEA lokalen som va fritidsgård förut. Grupperna delas in så här: 7-9 år och 10-13 år, men blir det många anmälningar så blir det troligtvis flera grupper. Det vi kommer undervisa i är Jazz, Hip Hop och Feminine Vibe, men endast jazz dans lek för yngsta gruppen. Med dom kommer vi dansa till låtarna together från high school musical och även luftens hjältar med låten flygplan, sen för dom äldre blir det lite svårare koreografier. Där kommer vi ha alla 3 danser, men vi börjar såklart med nybörjar koreografier där också!


Förövrigt hade jag 4 månader med världens bästa pojkvän igår! Och många flera ska det bli! Älskar dig Hannes <3


Puss hej// Neela Johansson

Ovido - Quiz & Flashcards