Alla inlägg den 17 maj 2009

Av Nila Johansson - 17 maj 2009 20:55

Gick upp kl 08:00 på lördagen efter som jag skulle åka till Eskilstuna och kolla på konsert..Min kusin Oskar bjöd in mig..Och då tackar man ju naturligt vis ja. Jag och Marianne blev upphämtade av Per och Oskar..Då åkte vi till bussen.


Bussresan tog 3 timmar från Karlstad till Eskilstuna..När vi kom fram så gick jag, Marianne och Per på stan lite..Jag fick en skiva i födelsadagspresent av Marianne..Det var Kelly Clarkson..Blev mycket nöjd med den..


Efter att gått typ 2 timmar och 30 minuter på stan gick vi till konserten..Det var väldigt lång kö in kan jag säga..Sen började konserten..Det första bandet var riktigt bra..Andra bandet var min kusin Oskar med i.. Jag tyckte att det gick bra för dom men dom fick bara 1 poäng av juryn =/..


Det var 13 stycken band med på rockkarusellen. Men från början var det ca 600 band..Så det var ändå väldigt bra att bara ta sig dit..Oskars band kallar sig super ninja monkey team..När klockan var 7 eller nått så var det en pause..Då gick vi up en sväng..Sen efter typ 0 minuter så började det igen..


Och då rockade pegasus låss på scenen..Dom var också riktigt bra..Tror att dom kom 3 eller 4 i röstningen..Sen efter ett tag kom safemode..Då blev det ett jäkla liv på publiken...Men själv tyckte jag inte att dom var så bra men men..Safemode hade med sig mest fan dit..Så dom hördes ganska väl..


Safemode fick 44 poäng så dom vann..Dom kommer att få spela på 15 ställen i sverige..Det var ett ganska så bra pris...Föreställningen slutade vid 23:30.. Då gick vi till bussen..Tog 3 timmar med bussen. Men sov istort sett hela vägen hem..Så tyckte inte det tog så lång tid hehe.


När vi äntligen kom hem så kunde jag inte somna..Kollade klockan vid 02:00.. Jag låg och stirrade upp i tacket..Kollade klockan vid 02:50..Låg och vred mig lite sen kollade jag klockan vid 03:10 va fan!..Till slut somnade jag..Dagen efter (idag) vaknade jag kl 09:00. Gick upp och käkade frukost sen satt jag lite vid Mariannes dator..Sen så skulle jag åka hem..



Puss på kinden <333

/spiderpig!

Ovido - Quiz & Flashcards