Alla inlägg under april 2009

Av Nila Johansson - 6 april 2009 12:12


Du är het
Kittlar mig
Jag kan se
Vad du vill och du hoppas
Att jag kan ge
Men det är ingen idé!

I din kropp
En vulkan
Hela du bara skakar
Och vill att jag blir likadan
Men du är bara ett barn!

En enda dans kan jag våga
Men jag måste fråga
Väntar inte mamma på dig?
Ett litet ord i ditt öra
Se men inte röra
Väntar inte mamma på dig?


Fantasier


Fantasier
Men den drömmen är
Säkert bäst på håll
Har din mamma koll?


Fantasier


Fantasier
Vad din längtan är
Spelar ingen roll
Har din mamma koll?


Jag förstår
Ge och ta
Men jag tror inte alls
Du är mogen för det jag vill ha
Så mycket yngre än jag!

Du är så söt
Och så spontan
I ditt leende
Läser jag lätt varje del i din plan
Men du är bara ett barn!


En enda dans kan jag våga
Men jag måste fråga
Väntar inte mamma på dig
Ett litet ord i ditt öra
Se men inte röra
Väntar inte mamma på dig


Fantasier


Fantasier
Men den drömmen är
Säkert bäst på håll
Har din mamma koll?


Fantasier


Fantasier
Vad din längtan är
Spelar ingen roll


Har din mamma koll?

En enda dans kan jag våga
Men jag måste fråga
Väntar inte mamma på dig?
Ett litet ord i ditt öra
Se men inte röra
Väntar inte mamma på dig?

En enda dans kan jag våga
Men jag måste fråga
Väntar inte mamma på dig?
Ett litet ord i ditt öra
Se men inte röra
Väntar inte mamma på dig?

Väntar inte mamma på dig?
Väntar inte mamma på dig?

Av Nila Johansson - 5 april 2009 21:36

Inga flera lekar
Evig tystnad ekar
Vandrar genom tomma rum
Går genom år
Sista raden i en bok
Den som var vår


Jag är jag, du är du
Inget vi kan göra nu
Jag är jag, du är du
Verkligheten är att vi revs itu
Att vi skiljs nu är vårt livs nederlag
Men du vet som jag
Jag är jag, du är du
Det är bäst här och nu


Dagar, nätter, minnen
Spår i alla sinnen
Barnen skulle sprungit här
I soliga rum
Tomheten är skrämmande
Vilsen och stum


Jag är jag, du är du
Inget vi kan göra nu
Jag är jag, du är du
Verkligheten är att vi revs itu
Att vi skiljs nu är vårt livs nederlag
Men du vet som jag
Jag är jag, du är du
Det är bäst här och nu
 

Jag är jag, du är du
Inget vi kan göra nu
Jag är jag, du är du
Verkligheten är att vi revs itu
Att vi skiljs nu är vårt livs nederlag
Men du vet som jag

Jag är jag, du är du
Det är bäst här och nu
Jag är jag, du är du
Det är bäst här och nu


Av Nila Johansson - 5 april 2009 19:51

Jag och Sai vaknade typ kl 10:30.Vi gick upp och satte på datan och fortsatte titta efter abba sångerna på svenska..Sen efter det så sjöng vi lite abba-singstar igen hehe..Men spelade inte så länge..Så vi satte oss och spelade does your mother know..Jag spelade gitarr och hon piano..Det gick väl inge vidare men aja..Sen så gick vi tillbaka till datan igen..Va inne lite på bilddagboken..


Sen gick vi och gjorde i ordning oss för klockan var typ 13:30 när vi äntligen fick på oss kläder tihi.Annars gjorde vi inte så mycket mer..Måste göras om Sai..Vi är så flummiga hela tiden tihi men det är det som gör att det blir kul me dig..


Sen så skulle jag hem och hämta träningskläder för att jag skulle spela fotboll..Så det blev att snabba sig hem och åka till träningen..Men smart som jag är så åkte jag till gympasalen när jag skulle åka till gullmovallen.. Så då blev det ännu mera stressigt..Så när jag äntligen kom till gullmovallen så sprang mitt lag just i väg till grusplanen så det va att dra på sig alla kläder och springa i väg..haha!

Puss på kinden <333

/spiderpig!

Av Nila Johansson - 4 april 2009 19:34

Vaknade typ kl 08:30.. Gick upp och satte på mamma mia filmen och la mig i sängen igen..Efter att jag sett filmen så fick jag gå upp o sen blev det att åka till mormor och morfar och hjälpa till med att plocka ved..Min kusin Oskar kom också dit och hjälpte till så det gick ganska så fort ändå..


Sen så gick jag och Oskar hem till mig en stund..Han spelade guitar hero och jag tittade på tv..Efter att vi hade ätit så åkte jag till Sai..Flummiga som vanligt hehe.Vi spelade abba-singstar som vanligt..Sen satt vi lite vid datan och letade efter Abba-sångerna på svenska..



Sen så gjorde vi väl inte så mycket mer den dagen..Vi gjorde i ordning oss och låg sen och pratade typ till kl 00:30.. Sen när vi slutat prata somnade jag nästan direkt..Va skit trött...Aja sak samma..


Puss på kinden <333


/spiderpig!

Av Nila Johansson - 3 april 2009 11:10

Det va inte specielt kul i skolan i dag för att det va Mesras sista dag i våra skola =´(..Hon ska flytta till Borås..Så det blev mest gråt hela dagen (huhu) Det va inte ett dugg kul men hon kanske ska komma på våran skolavslutning i alla fall så skulle hon försöka me det så vi får hoppas på det bästa att hon kommer då..



Efter skolan hängde jag me Sai hem..Vi spelade typ adda-singstar helatiden tills vi båda hade ont i halsen så då slutade vi..Då gick vi till gympasalen och mötte Josss och Fina där..Vi gick upp till skolgården och lekte vinken.. Kul va det..Sen satt vi typ bara och pratade lite..Sen skulle dom dra hem så jag och Sai gick hem till henne o lagade lite mat..Det blev nudlar..Gott va det men det va ganska så starkt..


När vi ätit klart så kollade vi på lite filmer o käkade lite chips.^Mumus^

Vi tittade på hjälp rånare och madagaskar 2..Sen åkte jag hem typ vid klockan 21:30 eller nått..Vet inte exakt..Men det är sak samma..

Flumm hela dagen haha..


Puss på kinden <333


/spiderpig!

Av Nila Johansson - 2 april 2009 21:25

Idag har det varit elevenvaldag i skolan..Det var väll sådär..Men bättre än vanliga lektioner i alla fall =)Efter skolan så åkte jag ut och sålde lite frallor..Gör det för fotbollslaget..Efter det så åkte jag till Sai..Vi sjöng abba-singstar så jag har typ blivit hes nu..

Sen gick vi till datan och letade efter abba-låttexterna på svenska.


Det gick väll så där hehe ;P Men kul hade vi :D Eter som både jag och hon gillar att sjunga har vi funderat på att uppträda med abbalåtarna nån gång..


Men vi vet inte när och vart än med det får vi fundera på lite senare..Vi tänkte bara att det kanske skulle vara en rolig grej att göra..Och att ha typ 70-tals kläder på oss tihi..Det kommer bli lite kul.I morgon så ska vi också va och typ fortsätta att leta texter oså kanske vi ska sovaöver =)


Det kommer bli kul..Massa flumm troligtvis haha..Men det är ju det som gör att det blir kul..Men nu ska jag fortsätta att leta texter så ha det bra alla..



Puss på kinden <333


/spiderpig!

Av Nila Johansson - 1 april 2009 20:13

Jobbig dag i skolan i dag när alla skulle köra sina dåliga aprilskämt som inte va ett dugg roliga!Men det var ju bara att stå ut me det..Det är tur att det bara är en gång om året.. Efter skolan i dag åkte jag mamma och Linn till mariestad..Jag köpte nya fotbollsskor,nya målvaktshandskar och ett nytt bälte..Blev riktigt nöjd faktiskt =)..Sen när vi kommit hem blev det bara att byta om och åka till dansen..Nu har vi kört igenom hela dansen så nu är det bara att öva,öva och öva ännu mera..Efter dansen så följde Freja med mig hem en stund..Hon stannade till kl 21:00 sen kom Paula och hämtade henne..





Puss på kinden <333



 /spiderpig!

Ovido - Quiz & Flashcards