Alla inlägg den 3 mars 2009

Av Nila Johansson - 3 mars 2009 21:53

Jag sådde några blommor, en för varje vän.

Jag tror att det va fyra,men särskillt minns jag en.

Det blev höst och vinter och blommorna de dog.

Men på våren kom de åter, men bara tre stod kvar och log.

Sen kom regnet med moln stora grå.

Nästa gång jag fann dom så var dom bara två.

Sen kom solen med allt ljus den har.

Plötsligt stod det bara en ensam liten blomma kvar.

Du härdades i solsken, du drunknade i regn.

Men en sak är säker, du är en riktig vän <33

Av Nila Johansson - 3 mars 2009 19:10

Jag minns hur jag försökte glömma flickan i spegeln. Men jag kan aldrig släppa tankarna om henne.. Jag minns att jag blundade men hon försvann inte. Jag minns att jag gick i väg men hon följde efter mig.. Den lilla flickan var till en besvikelse lik mig <33

Av Nila Johansson - 3 mars 2009 09:59

 Vänner är som diamanter

 sälsynta och dyrbara <3


Ta aldrig någon för givet.
Ha alla dina vänner nära ditt hjärta,
för du kanske vaknar en dag och upptäcker
att du förlorat en diamant när du var för upptagen
att samla på stenar.
Det är bättre att ha få diamanter än många stenar.


Lyd nu detta råd för det är inte kul att fölora en vän.

jag vet hur det känns. Och det är inte roligt..

Ljug inte för nån av dina vänner för då kan det hända att dom inte vill vara din vän längre.. Och prata absolut inte skit om dom bara för att du är med nån annan! Tänk på detta! Behandla dina vänner så som du vill bli behandlad av dom <33



Puss på kinden <333

Av Nila Johansson - 3 mars 2009 09:28

Usch i morgon är det skola igen! Vi har haft studiedagar Måndag och Tisdag så vi har fått en extra lång helg =) Det är ganska skönt ibland.

Men ibland vet man inte vad man ska hitta på.. Och då kan man tycka att det skulle vara bättre att få vara i skolan och träffa alla sina kompisar där i stället. Men man hittar väll alltid på nått tillslut.. Jag ska vara med Andrea och Lina i dag.. Det ska bli kul =) Får se vad vi hittar på men det blir ju alltid nått kul när man är med dom =) .



Puss på kinden <33

Ovido - Quiz & Flashcards