Alla inlägg under november 2010

Av Nila Johansson - 11 november 2010 15:19

  


Jag är bäst på längdhopp! Ja enligt mig själv då.


Blä jag har matteprov imorgon så ska snart gå och plugga -_- Inte skoj säger ja bara. Har prov i bråkformer och massa. Ville bara säga det, så önska mig lycka till säger ja bara!

puss på kinder och klapp på rumpan// Spiderpig 

Av Nila Johansson - 9 november 2010 19:16

  


Det här funkar på vilken höna som helst, men har du fler att välja mellan så ta en som du vet är av det relaxade typen och inte kacklar i onödan! Att hypnotisera en höna skadar den inte på något sätt - det sårar inte ens hönans värdighet. Se bara till att alltid vara lugn och fin när du umgås med höns.

 

1. Lägg ner hönan på sidan, med ena vingen under kroppen, så att huvudet ligger platt på bordet.

 

 

2. Håll hönan försiktigt på plats med din ena hand. Prata lugnande med henne och säg saker som " oroa dig inte, jag är vegetarian" med trygg stämma.

 

 

3. Ta den andra handens pekfinger och dra det i en rak linje från hönans näbb och rakt ut ett par , tre decimeter. Dra fingret fram och tillbaka, ganska långsamt. Snart är hönan hypnotiserad och din publik blir djupt imponerade(om du har någon publik alltså)

 

 

4. För att väcka hönan, håll bara händerna stilla och prata med henne. Höj din röst lite allteftersom. Plötsligt sprätter hönan till och vaknar upp. Att vissa djur har en sådan här reflex att falla i koma tror man beror på att det är bra för dom att kunna vara riktigt, riktigt stilla när det finns ett rovdjur i närheten. De spelar helt enkelt döda då.

 

 

Jag vet att det funkar för jag har provat:P Nu är det bara att träna och träna och träna lite till:P Puss på kinden och klapp på rumpan// spiderpig

Av Nila Johansson - 9 november 2010 15:59

  

 

(Jag bjuder på bilden)

 

Detta låter säkert konstigt, men jag har redan planer inför den kommande sommaren:P Jag & Linda ska nämligen fara till Gotland i en vecka:P Det ska bli grymt kul. Lite onödigt inlägg kanske men sak samma. Nu vet ni :P Kram//Nila Johansson♥

Av Nila Johansson - 9 november 2010 15:36

  

Hejsan bloggen! Snacka om att våran klass är grymt osmart. Vi skulle ha matte diagnos idag för att vi har prov på fredag och det va ingen i hela klassen som fatta diagnosen. Det känns så lyckat asso. Jag undrar verkligen hur provet kommer gå. Aja förövrigt fick vi tillbaka engelskaproven i dag. Fick 67 av 100 poäng. Om ja hade haft 3 rätt till så hade jag haft VG, så det va ju lite surt men det är bara att ta nya tag igen.

På tal om ingenting men jag gillar verkligen INTE att det snöar ute! Det kan vänta ett tag till tycker jag. Aja ha det bra kram// Nila Johansson♥

Av Nila Johansson - 8 november 2010 22:11

  

Nu sitter jag och spelar gitarr. Håller nämligen på med en egen låt som heter I need you. Kom på första versen men sudda bort den för ja tyckte inte den blev bra. Men har ialla fall kommit på en bra refräng till låten. Nu håller ja åter igen på att försöker komma på en bra vers. Har faktiskt kommit en liten bit:P Aja ville bara säga det. För övrigt hade vi fysikprov idag som jag inte hade tränat allt för mycket till haha. Det va ju kul, fast det va det ju inte. Men tror det gick hyfsat bra ändå. Kram//Nila Johansson ♥


Ovido - Quiz & Flashcards